Uncategorized

Fixa influencer-stilen

Influencers är på väg att ta över hela internet – och de gör det med stil. Ingen har väl missat influencernas framfart över Instagram, bloggar och andra sociala medier. Deras liv går ut på att åka på flådiga resor och göra reklam för diverse produkter. Vissa menar att de lever ett drömliv och andra menar att de säljer ut sig själva. Båda sidor verkar ha en god poäng, men influencerna själva verkar mer än nöjda.

Alltid på jakt efter content

För att bli en framgångsrik influencer räcker det inte med att bara skriva några blogginlägg eller posta några bilder på Instagram. Allt i ens liv ska andas ”content” och alltid vara redo att bloggas om. Stilen är också otroligt viktig. Ser man till alla stora influencers så ser de väldigt lika ut. Delvis beror det förstås på att många är sponsrade av samma företag, men det finns också en viss stil som är extra tilltalande för följarna.

Skönhetsingreppen

Ska man bli stor inom bloggar och sociala medier måste man sticka ut. Det gör man bäst med ett extraordinärt utseende, och man får inte vara rädd för att visa upp det. Många skönhetskliniker samarbetar med influencers och ger dem gratis behandlingar i utbyte mot reklam.

Ta exemplet att en influencer vill göra en tandreglering i stockholm billigt. Han eller hon kan då vända sig till kliniken som utför den och fråga om det finns möjlighet att få rabatt om influencern samtidigt gör ett sponsrat inlägg om behandlingen. Detta gäller även läppförstoringar, fillers, botox, frisörer och manikyrbehandlingar för att nämna några. Behandlingarna gör att man som influencer alltid har sitt utseende ”on fleek” vilket i sin tur ger bra content till blogg och Instagram, och leder till fler följare. Detta är alltså en win-win-situation för alla inblandade.

Rätt kläder och accessoarer

Att ha rätt stil betyder allt för att slå igenom som modebloggare eller influencer. Märkeskläder, märkesväskor och alltid det senaste modet är a och o. Även här blir många sponsrade av modeföretag för att alltid kunna vara uppdaterade med det senaste nytt. Madlady är ett exempel på klädföretag som gärna klär upp influencers i senaste nytt i utbyte mot lite reklamplats. Deras kläder har en speciell stil som skulle kunna beskrivas som ”extra allt”, och har på senare år blivit känd som influencerstilen.

För att slå igenom på internet får man inte vara rädd att våga och ta ut svängarna. Läsarna ska bli inspirerade av att läsa ens blogg och scrolla igenom ens instagramflöde. Därför är det också viktigt att inte använda samma kläder för många gånger. Läsarna vill ständigt se nya plagg och accessoarer. En märkesväska eller ett par dyra skor går såklart bra att använda ofta, men då ska de matchas med olika outfits. En klänning däremot bör man inte visa upp mer än max 2-3 gånger, sedan vill läsarna hellre se något nytt.